Palmgren & Bähr expanderar med seniorkonsulten Beata Cassel

Palmgren & Bähr expanderar med seniorkonsulten Beata Cassel

Compensation & Benefitkonsulten Beata Cassel ansluter till Palmgren & Bähr i januari 2023. 

– Att utöka med ytterligare en resurs som har såväl bred som djup erfarenhet av ersättning och förmåner i globala perspektiv stärker vårt erbjudande, säger medgrundare Joakim Bähr. 


Attraktiva anställningsförmåner av idag innehåller mer än bara lön och pension. Individuella valmöjligheter, hållbarhetsaspekter, kompetensutveckling, landsöverskridande anpassningsmöjligheter mm tar en allt större plats. Lägg därtill till en alltmer rörlig arbetskraft, tillhörande mobility-frågor och en ökad konkurrens som ska möta arbetsgivarnas effektivitets- och lönsamhetskrav och bilden blir mer komplex.

– Under det senaste året har det blivit tydligt att allt fler företag och arbetsgivare önskar vår hjälp med sina erbjudande och förmåner sett till helheten. Vi är väldigt glada över att Beata har valt att vara en del av vårt team. Med sin gedigna erfarenhet av förmånsfrågor kommer Beata tillföra ett betydelsefullt stöd till våra kunder, säger medgrundare Helena Palmgren.

Beata Cassel har ett långt förflutet som ansvarig för ersättning, förmåner och mobility inom olika sektorer i näringslivet. Hennes 20 år långa erfarenhet inom HR-området ger förtrogenhet inom en mängd olika koncept, praxis och processer.

– Behovet av oberoende stöd inom förmånsområdet är enormt hos företagen. Jag vet vilka frågor de brottas med, ofta är det både bråttom och komplext. Med min bakgrund som både anställd och konsult vet jag vilket fantastiskt resultat ett sakligt stöd kan ge. Mobility och globala förmånsfrågor brinner jag för och ser mycket fram emot att arbeta fokuserat med detta, säger Beata Cassel.

Palmgren & Bähr är ett specialiserat, oberoende konsultbolag som hjälper svenska arbetsgivare och företag att utvärdera, optimera samt utveckla sina pensionserbjudanden.Sedan starten i september 2020 har företaget haft full beläggning.

– Det är en kombination av att förmånsfrågor trendar, marknaden och talangerna är mer upplysta och att kunderna uppskattar vårt totala oberoende, avslutar Helena Palmgren.

 
Föregående
Föregående

”Vi sparade in flera miljoner åt vår kund – på att optimera pensionsarbetet”

Nästa
Nästa

Branschen enig med myndighetens premiepensionskritik